Halaman

Pengikut

25 Ogos 2011

CONTEST DUIT RAYA DELICIOUS-CUPPIES!

**Ingin dapat kan VCO Catalyst percuma~dapatkan di sini**

STICKY POST
[sehingga 25.8.2011]
SCROLL KE BAWAH UNTUK NEW POST



CONTEST DUIT RAYA DELICIOUS-CUPPIES!
PROMO RAMADHAN-SYAWAL


klik banner untuk lihat promo ramadhan & syawal
BESTNYAAAAA!!!!
OFFER SEMPENA RAMADHAN & SYAWAL NI..

Mini Cake @ RM15
(Bekas aluminium 8X4 wt cover)
Choc Moist / Butter Cake / Choc Sponge / Red Velvet
Topping: Choc Gnch / Creamcheese / Choc Fresh Cream


Biskut Lapis Cheese @ RM25
Bekas plastik 6"X6"


Cheese Tarts & Almond Choc Tarts
(mini size - diameter 1.5inch)
min order 25pcs @ RM23
kena baca T&C kat SINI ye~ 


Dan kalau nak menang duit raya dari DELICIOUS CUPPIES..
JANGAN LUPA KLIK SINI!

Hadiah duit raya..
RM50
RM30
RM20
Tarikh tutup
25 OGOS 2011


24 Ogos 2011

FIRST GIVEAWAY BY AMALINA ATHMAN

**Ingin tahu bagaimana mendapatkan RM 500 secara mudah~klik sini**
**MAHU BERHUBUNG DENGAN SAUDARA SEMPENA RAYA ~KLIK SINI**






Senarai sponsor untuk FIRST GIVEAWAY BY AMALINA ATHMAN :
Follow blog sponsor di atas(wajib).Bagi shawl's gallery, sila like page shawl's gallery kat facebook.(wajib)
tag
Mamaishazah


Tarikh tutup
14 September 2011


CONTEST : APA TEMA OUTDOOR U'OLLS?

**MAHU DUIT RAYA DENGAN CARA MUDAH ~KLIK SINI**

** 3  license keys kaspersky internet security 1 user 1 year ( 2011 version )**~dapatkan di sini






tag
mamaishazah
nureen
lala latif

Apa tema outdoor anda?
Klu diberi peluang utk bergambar outdoor mmg x kan ku lepaskan..Maklum ler sblm nie lom pernah lagi bergambar utk sesi fotografi outdoor semenjak dh berfamili nie..ada pon masa kawen 4 thn dulu..lamakan..??

So, di sbbkan pernah merasa bergambar outdoor masa kawen jadi aku memilih Outdoor Maternity Foto Shoot ala2 santai tepi tasik atau taman bersama Dokumentasi Proses Kelahiran utk kontest nie..hehheh..cer bayangkan..camner tu ehh..???..of coz ler utk bakal 3rd baby sbb masa aku preggy utk kedua2 anak aku yang lepas, x dak pon pic maternity..huhuhuh..

Ku akan abadikan pic perut ku yang sudah membesar itu utk gambar2 yg cantik..for the best memories..


 tapi x dak la dedah perut..possing dia camgini la lebih kurang..

 Pas tu possing ngan anak2 n MIH..itu wajib..yang penting tayang perut..hehehe...

 

Possing camnie wajib aku rasa..kan ker kata nak tayang perut kedepan..so aku bayangkan sesi fotografi tu cam dlm 8/9 bulan kehamilan..perut mmg dh nampak matang sungguh..sembab x hingat..kihkih...pas tu bila duedate nak bersalin kira continue sesi bergambar maternity tadi..terus suh fotografer tu g Hospital utk amik pic aku tgh nak bersalin..tapi harus fotografer PEREMPUAN yer..kat labour room nie x yah la byk snap..cukup utk snap wajah aku tgh menahan kesakitan, wajah baby baru kuar (fresh from oven) bbrp keping..pic MIH aku tgh panik (dh anak ke3, panik lagi ker agaknyer yer..)..n pic MIH tgh azankan baby..selebihnya pic baby ngan kakak2 dia la..Bestnya...tapi insyallah, klu 3rd baby nnt adalah baby boy mmg niat aku nak snap Outdoor Maternity Foto Shoot..lain skit dari kakak2nya..







 prop's yg akan anda bawak?

Apa yer aku nak bawak..ermmm..di sebabkan possing ala2 bersantai tepi tasik sure la bawak tikar yg mcm comforter utk duduk..makanan dan minuman especially susu..bawak payung pon wajib gak..cam pic kat atas tu..ner tau cuaca panas..pas tu bawa megazine PA&MA..konon2 cam aku sedang membaca ler..kihkih..kasut baby..or baju dia ker..talitape konon2 possing aku tgh ukur pinggang aku yang besau tu dan juga penimbang berat badan..kahkah..  

lain-lain menda yg u'olls nak tambah...

Lain2 yg aku rasa perlu ialah anak2 dara aku yang dua orang tu akan pakai gaun dgn fesyen yang sama..kami sekeluarga akan pakai baju warna sedondon..aku akan bawa mainan Farisha n Filzah..dan beberapa helai baju maternity yang cantik2..begitu la adanya...(berangan lebih je aku nie kan...) 



Ok sampai situ je la anganan aku tu..aku harap akan jadi kenyataan sbb hadiahnya sangat2 best..sapa x mau, x yah sibukkk nak join yer..hiiiiiii

HADIAH NYER : 

    1) Sesi Fotografi Outdoor
2) 1x Makeup 

 

3) 50 biji Apam Polka Dot
4) Set Minuman  Kesihatan Cocoa Collagen dan Stoo Tey Cafe

Sapa mau itu hadiah, apa tgu lagi jom ler menjebakkan diri dan cipta la angan2 sendiri...


Tarikh tutup
31 Ogos 2011


"Sweet Moment With My Love-By MamaMikael"

**MAHU DUIT RAYA ~KLIK SINI**
** 3  license keys kaspersky internet security 1 user 1 year ( 2011 version )**~dapatkan di sini










NAMA ANAK: Filzah Qasrina Bt Md. Fazly
UMUR ANAK: 2 Tahun 
 NAMA AYAH: Md Fazly B. Naiman 

Gambar nie menunjukkan wajah yang ceria antara anak dan ayah. Actually adik nak wat jari 'peace' tapi napa ntah asik2 jari tiga gak yang keluar..hiiii


Tarikh tutup
29/08/2011



22 Ogos 2011

Aksi Nurul dalam sebuah poster iklan raya berlatarkan masjid

**MAHU DUIT RAYA ~KLIK SINI**
** 3  license keys kaspersky internet security 1 user 1 year ( 2011 version )**~dapatkan di sini






Ini ler iklan tu..ermmm..mmg sexy n hot..klu x sexy cmner nak nampak tulang temulang tu..kan ker produk pelangsingan..sure ler kena pakai ketat2 n dedah2 walaupon x dak kena mengena langsung pon dgn hari raya..Designer tu pon x blh pikir..main tempek jer masjid buat background..macam2 hal ler



Anjing ker patung tu...???

**MAHU DUIT RAYA ~KLIK SINI**

** 3  license keys kaspersky internet security 1 user 1 year ( 2011 version )**~dapatkan di sini

Ntah apa2 la minah nie..berubah la..Selamba seolah2 tiada rasa bersalah..Binatang tu mmg la nampak cute tp bila terbayangkan salakkannya trus ilang ke'cute'an nya...

kuih raya

** 3  license keys kaspersky internet security 1 user 1 year ( 2011 version )**~dapatkan di sini



Tahun ini merupakan tahun rajin aku..sila beri aku hadiah sem..hahhha..mana taknya tanpa di sangka2 aku boleh rajin membuat biskut raya sendiri...sangat luar biasa..kihkih..slalu main tunjuk2 jer..siapa sangka..aku yang mmg x tau buat kuih raya blh jadi rajin dan xcited membuat dengan jayanya walaupon hanya cubaan yang pertama.. 

Apa guna beli oven, mixer dan mesin pembancuh doh klu beli hanya dijadikan perhiasan..tol x??..MIH yg pada mulanya x yakin aku leh wat kuih raya terus diam bila hasilnya menjadi..Ada ker dia ngusik n cakap kat anak dara aku "kakak mama nak buat kuih tart nnt jadi kuih samperit"...elehhh..itu kata2 org yg x yakin ngan aku..Meh sini aku upkan pic klu x caya..

 Ini mesin pembancuh doh..mcm2 leh guna dgn mesin nie..leh wat doh pizza, roti, kuih..tp kek x blh..hiii..stakat nie dh wat kuih donat dan mee kuning..Nnt bila dtg mood rajin nak wat doh pizza plak..
 
 Tgk..jadikan..biskut jem tart nenas yg gebu dan montok...

 Dah siap, masuk dalam bekas ler utk di ngap..

 Ini plak buat biskut yang ke dua, Almond London you...

 Biskut yang dah di salut dgn badam

 Separuh dh salut, tgal separuh je blom..
Nampak x??Jadikan..Sorry x menerima tempahan yer..hahahhaa

20 Ogos 2011

Fisher-Price : Newborn to Toddler Rocker

**Ingin tahu bagaimana mendapatkan RM 500 secara mudah~klik sini**

~N3 Autopublish~

SEGMEN PERTAMA
Kongsikan pengalaman berharga anda mengenai kehidupan indah seorang ibu. Apakah momen yang paling bermakna dalam hidup anda.
 Menjadi seorang ibu adalah impian bagi setiap wanita yang telah berumah tangga.Ia adalah suatu saat yang benar2 membahagiakan. Mengandung...melahirkan..membesarkan...indahnya terlalu sukar untuk dilukiskan/digambarkan dengan kata2. Alhamdulilah, aku di antara golongan yang Allah swt berikan rezeki sebagai pemegang amanah untuk menjaga anak yang semestinya dari darah dagingku sendiri. 
Pertama kali aku tahu aku mengandung selang 3 minggu dari tarikh aku bernikah. Alhamdulilah aku bunting pelamin. Berita itu sangat2 mengembirakan kami sekeluarga. 
Setelah 9 bulan 10 hari aku mengusung perut, tanggal 28 Ogos 2007, aku selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang kami beri nama Farisha Qasdina (kakak) , Alhamdulilah sihat dan comel. Dan dari situ lah bermulanya momen yang paling bermakna dalam hidupku.
    
Aku menempuhi alam berpantang
Sememangnya ia sesuatu yang baru dalam hidupku. Selama ini aku tidak pernah merasai makanan/ masakan yang selalu di hidangkan ketika seseorang wanita itu sedang berpantang kerana bersalin. Suasananya sangat lain dari hari2 biasa. Kini aku telah menempuhinya sendiri apatah lagi aku boleh menyusukan Farisha dengan susu badanku sendiri. Malah terus terang aku katakan saat ini aku rindu pada kenangan ketika dalam tempoh berpantang. Entah mengapa aku sangat rindukan saat itu, mungkin kerana kini aku sudah bersedia untu menambah cahayamata lagi. *-*

Berjaga malam
Sejak aku berbadan dua aku kerap brjaga di waktu malam..mungkin itu adalah latihan utk ku menempuhi alam keibuan sekiranya aku telah punyai anak. Sangkaan ku tepat. Tidur yang merupakan kesukaanku ketika zaman bujang telah ku korbankan setelah punyai anak dan alhamdulilah aku mudah utk berjaga di waktu malam walaupun anakku bukanlah menangis terlalu kuat. Tapi Allah mudahkan mataku utk terbuka kala tengah malam semata2 utk menyusukan Farisha.
Perkataan pertama anak
Tidak dapatku lupakan perkataan pertama anak sulongku, Farisha Qasdina adalah "MA..MA". Aku sangat teruja bila anakku sendiri memanggilku MAMA ketika berusia 1 thn 2 bulan dan ketika itu juga ku telah hamil 2 bulan untuk anak ke duaku. Kenangan yang sangat2 berharga dalam hidupku, sehingga aku mengalirkan airmata saat ayat pertama itu keluar dari mulut comel anakku. Betapa syukurnya aku Ya Allah kerana di kurniakan zuriat yang memberi berjuta makna dalam hidupku. 
Glitter Words


Kad Hari Lahir
Pada tahun lepas (2010), airmataku mengalir saat ku baca kad ulangtahun pemberian Farisha & Filzah. Walupun ia sekadar kad tapi ia memberikan kesan yang mendalam dalam hati sanubariku. Kad itu sangat simple dengan ayat "Selamat Hari Jadi MAMA..Kakak, adik dan ayah sayang Mama.. Mama adalah mama terbaik dalam dunia" dan yang paling aku tersentuh ada lukisan kelima2 jari kanan kakak dalam kad itu. Aku kurang pasti apa maksudnya..yg pasti itu lah jari yang suatu ketika dulu sangat2 kecil dan kini telah berumur 4 tahun.  Aku tanya My Incik Hubby (MIH), itu tulisan siapa sbb aku tgk tulisan itu bukan tulisan MIH sbb buruk *-* ..MIH aku ckp "itu tulisan kakak, ayah pegangkan tangan dia sbb tu nampak buruk...lepas tu dia cakap nak lukis gambar apa jadi ayah suruh dia letak tapak tangan atas kad dan ayah lukis tepi2 jari tu "..aku senyum tanpa sedar air mataku mengalir sambil memeluk kedua2 permata hatiku....
Anakku semakin membesar
Tahun ini adalah tahun pertama Farisha ke pra sekolah. Masihku ingan hari pertama dia ke sekolah. Kami hantar Farisha ke taska sbb dari taska akan naik bas utk ke sekolahnya di Kompleks 3C, Subang Jaya. Farisha sangat happy sbb dapat pakai uniform baru dan maybe dia teruja dapat naik bas. Tapi aku yang sedih sbb sepanjang 4 tahun usianya dia belum pernah merasai pengalaman naik bas. Aku bimbang dan macam2 benda yang tidak elok aku fikirkan..aku bimbang Farisha terjatuh saat naik dan turun bas, bagaimana pergaulan dia dgn kawan2, makan ker tidak dia di sekolah sbb Farisha sangat memilih makanan, selamatkah dia di sekolah..macam2 yg aku fikirkan. Saat aku lihat dia tarik beg utk beratur naik bas, aku  menangis lagi...aku memang sensitif pasal anak2..sampaikan MIH aku dah tau dan dia sempat mengusik aku sblum lepaskan Farisha naik bas. Ada ke dia boleh ckp "dah sediakan tisu ker belum..kang nak nangis x dak benda nak lap".. ^-^..
Mesti MIH pon masih teringat 4 tahun lepas saat aku pertama kali hantar Farisha ke taska ketika usianya 2 bulan. Hari pertama aku bekerja selepas habis berpantang. Bercucuran air mata aku menangis..rasa x sanggup nak berpisah dgn anak..itu kira logik la sbb Farisha masih baby..

Di hari pendaftaran & sesi suai kenal bersama guru

Hari pertama Farisha memasuki Pra Sekolah..Mama sedih tapi farisha sukeeee

Banyak lagi momen yang terindah
Kebiasaan MIH ku akan ambil mereka dari taska terlebih dahulu baru menjemput aku untuk pulang. Aku paling suka momen di mana mereka akan jerit2 gembira bila nampak aku melangkah masuk ke kereta dan kedua2nya akan datang padaku di tempat duduk belakang untuk peluk aku..sangat2 bahagianya ketika itu. Hilang segala penat seharian di pejabat.
Waktu malam pula, adik seperti biasa akan tidur awal selepas aku Breastfeedkannya. Jadi masa aku bersama kakak banyak. Saat kakak hendak tidur malam, dia nak aku tidur di sebelahnya. Ketika itu dia akan baca doa tidur dan akan cakap "saaaayang mama..selamat malam mama" aku pun akan balas balik "saaayaang kakak..selamat malam kakak"sambil cium pipi gebunya itu.
Kalau aku beri dia sesuatu yang dia suka contohnya hari tu aku ada buat kek muffin, dia akan cakap "terima kasih mama sebab buatkan kakak kek nie..saaayyannng mama"..berbunga2nya hati aku bila kakak kata begitu..pandai yer bodek mama..*-*

Farisha Qasdina bersama Filzah Qasrina

Anugerah yang tiada nilainya
Sekarang kedua2 anakku semakin membesar, hujung bulan Ogos nie usia Farisha genap 4 tahun dan Filzah telah berusia 2 tahun. Saat2 terindah bersama mereka ketika masih kecil kalau boleh aku tidak mahu walau sedikit pun hilang dalam ingatanku ini. Ia merupakan pengalaman berharga mengenai kehidupan indah seorang ibu.Mereka adalah anugerah Allah yang sangat tinggi nilainya. Semoga mereka sentiasa menjadi anak yang baik dan taat pada mama & ayah serta perintah agama..Amin 
celebrate bufdey adik pada 12 Julai yang lepas



Tarikh tutup
20 Ogos 2011

Fisher-Price : Healthy Care Booster Seat.

**Ingin dapat kan VCO Catalyst percuma~dapatkan di sini**





 Arahan:
Apakah harapan anda terhadap anak anda. Buat satu entry berbentuk surat menyatakan harapan dan impian anda untuk mereka.

Glitter Words




Tarikh tutup
22 Ogos 2011


Fisher-Price : The Go Baby Go - Stride to Ride Lion

**Ingin tahu bagaimana mendapatkan RM 500 secara mudah~klik sini**






Arahan:

Lengkapkan ayat ini..

"Produk Fisher-Price meyakinkan kerana ......"
(tidak melebihi 30 patah perkataan)
IA DICIPTA MENGIKUT PERKEMBANGAN ANAK IAITU:  (6 AYAT)
RANGSANGAN (SIFAR BULAN), - (3 AYAT)
PERGERAKKAN BADAN (ENAM BULAN), - (4 AYAT)
PERKEMBANGAN BAHASA (EMPAT BULAN), - (4 BULAN)
MEMBESAR (12 BULAN) - (3 AYAT)
DAN - (1 AYAT)
BERJALAN/ MENEROKA (18 BULAN) - (4 AYAT)
BAGI MEMBANTU PERKEMBANGAN ANAK- ANAK. (5 AYAT)


Ku pun ada belikan Produk Fisher-Price untuk Farisha walaupon harganya boleh tahan jgk ler tapi yang penting berkualiti. Produk Fisher-Price yang aku beli seperti kat bawah nie..
Tertarik yang mcm piano tu sbb dia 3 in 1. Boleh di guna untuk baby yang masih meniarap, baby yang telah duduk dan baby yang dah pandai berdiri sbb stand piano tu blh di buka atau di lipatkan. Lagu dlmnya pun ada banyak dan berlampu2
Satu lagi aku beli Fisher Price Stride to Walk Walker. Menda nie boleh duduk mcm basikal. Model tembam tu Farisha Qasdina. Aku beli nie masa dia baru belajar bertatih 

Fisher Price Stride to Walk Walker nie juga sesuai untuk anak yang baru pandai dapat kaki..maksudnya baru belajar nak berjalan..Time nie Farisha yang sexy sedang berjalan guna Fisher Price Stride to Walk Walker. Sebenarnya tempat duduk tu boleh di kangkangkan dan anak akan berjalan di tengah2 sambil pegang handle. Menda nie juga ada muzik dan lampu..Tgk bakul kat depan tu, penuh ngan kain..apa aje la keja anak aku nie.. 

Skrg nie mainan tu dh di perturunkan kat adik plak..

Sangat suke eh naik menda nie...*v*


Tarikh tutup
22 Ogos 2011


19 Ogos 2011

"giveaway by retrojingga!"

**MAHU DUIT RAYA ~KLIK SINI**
**Mahu tudung terkini dan percuma~dapatkan di sini**







Antara hadiahnya adalah~

1. glass pad bermotifkan citrus...bolehlah hidangkan air beralaskan alas gelas yang comel ni untuk tetamu pada hari raya nanti...

2. yang ini nadia tak tahu nak panggil apa...korang bolehlah gantung kat bilik korang or kat mana-manalah khas untuk hari raya nanti... =)

3. tiga flower brooch untuk korang pakai kat shawl ke, tudung ke...baju pun boleh...nampaklah comel di hari raya...hehehe~




Tarikh tutup
21 Ogos 2011 




GA Raya Pulak...

**MAHU DUIT RAYA ~KLIK SINI**
**Tudung cantik dan menarik secara percuma~dapatkan di sini**






tag
huda
mamaishazah
fieda


 
Tarikh tutup
31 Ogos 2011


AKU DAN JALUR GEMILANG


**MAHU DUIT RAYA ~KLIK SINI**
**Barang kosmetik murah tapi branded~dapatkan di sini**




AKU DAN JALUR GEMILANG

tag
fieda
huda
sayangkuzie

LIKE page SAYA...


Ini ler gambarku dengan Jalur Gemilang..eehh..terselit plak anak dara aku a.k.a jurugambar yang ambilkan pic aku tgh syok sendiri bergambo dgn bendera..Nk suh MIH snapkan malu ler..kebetulan dia tak dak ari tu so cpt2 suh kakak amikkan pic mamanya nie..Actually bendera tu nak gantung kat umah sbb nak join kempen Kibarkan Jalur Gemilang anjuran PBT tempat aku bekerja. Sbelum tu possing dulu la... 


Ceritakan pengalaman menyambut Merdeka

Actually tak dak pengalaman pon sbb tak pernah celebrate hari kemerdekaan di malam 31 Ogos. Seingat aku masa kecil hanya tgk konsert artis2 menyanyi kat tv aje..bila dh kawin nie baru ler g tengok bunga api malam 31 Ogos kat luar..itu pon just bunga api jer..bawa anak2 sekali..

Tapi pada tahun 2007 paling bermakna dalam hidup aku kerana tanggal 28 Ogos 2007 (3 hari sebelum merdeka), aku selamat melahirkan anak sulongku yang di beri nama Farisha Qasdina (yg amikkan pic aku tu ler). Doktor jangkakan aku bersalin pada 31 Ogos tp kakak dh x sabar2 nak lihat dunia. Makanya kakak adalah anugerah ku sekeluarga sempena Hari Kemerdekaan yang ke 50 tahun.



Tu tarikh 31 Ogos kat gambar..baru 3 hari aku berpantang krn bersalin. Kakak pun baru berusia 3 hari.

 

Tarikh tutup
16 September 2011

zwani.com myspace graphic comments

Giveaway Mei 2011 (2nd Winner).

Magnolia Pert GiveAway (Lucky)

Contest : Saya Sayang Anak Perempuan Saya Kerana......... .;-) (saguhati)

"1st GiveAway by PinkUmmi"

"1st GiveAway by PinkUmmi"
Saguhati ke 5

contest : hepi besday daddy!!!

contest : hepi besday daddy!!!
Saguhati

CONTEST AKU DAN PAYUNG (3th Winner)

Giveaway | "love to look gorjes!" (4th winner Lulu)

GA - Setulus Ingatan

GA - Setulus Ingatan
Antara 20 Pemenang Bertuah

Peraduan Dunia Susu Ibu 2011 (9th Winner)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)
NO70 – 1 Artikel Review bernilai RM40 di blog http://www.bluedianthus.com/

"Ummi Iman 1st Giveaway" (2nd Winner)

CONTEST : APA TEMA OUTDOOR U'OLLS? (1st Winner)

korang vote saya, saya kasi hadiah (1st Winner)

Anniversary Giveaway AzatieSayang (Pemenang Bertuah).

"Jowm Joint Bloglist Eyryn Bercerita !" (Top 10 bloglist)

Contest : Aku Mahu Jadi Ratu (saguhati)

GA My Little Secret - Fisher Price.(3rd Winner)