Halaman

Pengikut

30 September 2011

Jeruk made in Fara

Dapat mangga 3 ketul..tapi masih muda..spesis apa ntah walaupon muda dan keras tp rasanya x masam..jadi aku x feel nak mkn mentah2 cam gitu.. abaikan tapak kaki kat sisi gambar tu yer..itu kaki Farisha becok..kihkih


Aku pon kopek dan hiris halus2 sbb klu aku potong cam biasa, isi mangga nie mmg keras..sakit gigi aku nie..nak kata ranggup pon idak jugak..


Dah habis 3 biji mangga aku potong..pas tu aku campurkan dengan garam dan gula..aku tutup bekas tu dan simpan dalam peti ais..

Soknya aku bedal sorang2..asal buka peti ais je aku ngan jeruk mangga nie..baru ler terasa masam manisnya..dh tinggal sikit dh jeruk nih..
Tapi yang aku masih nantikan bagai buah yang x gugur adalah Durian Belanda...mana nk cariiiii......

Tu pulak tangan si debab Filzah..nyibuk..tp dia suka la mangga muda nie sbb x rasa apa pon..masam idak, masin idak..tp bila dh jadi jeruk sure dia buat muka....Masammm...

2 ulasan:

Rozie berkata...

Fara,,, emm terliurnya... wah sabar jerlah mak buyong ni... emmm bikin zie plak mengidam.. emm tak pa kat opis banyak pokok mangga sok gi kena kaitlah buah tu nak buat jeruk

Fara berkata...

hhehehe..kait jgn x kait k.zie..biar sampai kecut2 jari mkn buah mangga..hiii

zwani.com myspace graphic comments

Giveaway Mei 2011 (2nd Winner).

Magnolia Pert GiveAway (Lucky)

Contest : Saya Sayang Anak Perempuan Saya Kerana......... .;-) (saguhati)

"1st GiveAway by PinkUmmi"

"1st GiveAway by PinkUmmi"
Saguhati ke 5

contest : hepi besday daddy!!!

contest : hepi besday daddy!!!
Saguhati

CONTEST AKU DAN PAYUNG (3th Winner)

Giveaway | "love to look gorjes!" (4th winner Lulu)

GA - Setulus Ingatan

GA - Setulus Ingatan
Antara 20 Pemenang Bertuah

Peraduan Dunia Susu Ibu 2011 (9th Winner)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)
NO70 – 1 Artikel Review bernilai RM40 di blog http://www.bluedianthus.com/

"Ummi Iman 1st Giveaway" (2nd Winner)

CONTEST : APA TEMA OUTDOOR U'OLLS? (1st Winner)

korang vote saya, saya kasi hadiah (1st Winner)

Anniversary Giveaway AzatieSayang (Pemenang Bertuah).

"Jowm Joint Bloglist Eyryn Bercerita !" (Top 10 bloglist)

Contest : Aku Mahu Jadi Ratu (saguhati)

GA My Little Secret - Fisher Price.(3rd Winner)