Halaman

Pengikut

16 Ogos 2010

Ye ke..???

N3 nie aku dpt masa tgk ber'blog walking'di blog tintacomellote.blogspot.com..actually aku baru je berjinak2 ngan en.Nuffnang nih..aku pon x berapa tau detail menda nih..tp ramai blogger kata bleh menjana pendapatan..x tau la cmner..aku pon try la daftar last week..pas tu letak banner kat sidebar blog aku nih..antara info yg aku baca kat bawah nih..

En. Nuffnang Lebih Suka Blog Peribadi
Ini adalah berdasarkan pengalaman ibu sendiri, mungkin lain orang lain pula penilaiannya, terserah.Ibu mula kenali Nuffnang dengan BlogShop sebab memang itupun blog yang mula-mula. Hampir 7 bulan kemudian barulah ibu buat satu lagi blog yang berbentuk peribadi ini. Niat asalnya dulu hanya untuk menceritakan dengan lebih lanjut barangan yang dijual di BlogShop tetapi bertukar kepada lebih peribadi pula.Jika hendak dibandingkang dari segi traffic, jumlah unique visitor bagi blogshop adalah berganda-ganda daripada blog ini, tetapi untuk BE blogshop jarang sekali dapat CTR bonus. Berlainan dengan blog ini yang punya visitor yang malu untuk ibu beritahu kalian tapi selalu mendapat extra income melalui CTR Bonus.Ibu berpendapat bahawa En. Nuffnang memang lebih menyukai blog bersifat peribadi yang anda boleh ceritakan tentang apa sahaja daripada blog menjual barang yang terhad entrynya berkaitan barangan yang dijual sahaja.Takkan lah ibu nak cerita pasal puasa pula di blogshop kan? Tidak sesuai rasanya, jadi lebih baik di sini menjadi mediumnya.Walau apapun blog pilihan En. Nuffnang kita, terima kasih kerana beri kita peluang jana pendapatan tanpa sebarang modal.

2 ulasan:

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

betul tu kak fara. saya juga seronok berblog bila tgk en.nuffnang kita tu aktif. yang penting kita kena rajin update blog,kan?
betul jugak,kan...kalau blogshop ni, kita terhad nak bercerita. kalau blog peribadi, mcm2 cerita kita boleh cerita selagi tak langgar syariat,kan kak... :-)

Fara berkata...

tol fiza..blog akak lebih kpd citer famili jer..slebihnyer contest..akak pon x tau sgt psl en.nuffnang nih..fiza dh lama ker kenal en.nuffnang??

zwani.com myspace graphic comments

Giveaway Mei 2011 (2nd Winner).

Magnolia Pert GiveAway (Lucky)

Contest : Saya Sayang Anak Perempuan Saya Kerana......... .;-) (saguhati)

"1st GiveAway by PinkUmmi"

"1st GiveAway by PinkUmmi"
Saguhati ke 5

contest : hepi besday daddy!!!

contest : hepi besday daddy!!!
Saguhati

CONTEST AKU DAN PAYUNG (3th Winner)

Giveaway | "love to look gorjes!" (4th winner Lulu)

GA - Setulus Ingatan

GA - Setulus Ingatan
Antara 20 Pemenang Bertuah

Peraduan Dunia Susu Ibu 2011 (9th Winner)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)
NO70 – 1 Artikel Review bernilai RM40 di blog http://www.bluedianthus.com/

"Ummi Iman 1st Giveaway" (2nd Winner)

CONTEST : APA TEMA OUTDOOR U'OLLS? (1st Winner)

korang vote saya, saya kasi hadiah (1st Winner)

Anniversary Giveaway AzatieSayang (Pemenang Bertuah).

"Jowm Joint Bloglist Eyryn Bercerita !" (Top 10 bloglist)

Contest : Aku Mahu Jadi Ratu (saguhati)

GA My Little Secret - Fisher Price.(3rd Winner)