Halaman

Pengikut

14 Februari 2013

mari mengenal binatang

Assalam..ada baik ke rakan blogger yg lain..amacam cuti 4 hari yg lalu..puas x..bg aku puas rasanya dpt cuti lelama CNY yang lepas..bukan pergi ke mana pon..dok umah je..tp hari terakhir cuti tu bwk anak g Zoo Negara..kali nie seronok sbb anak2 dh besar dan dh kenal binatang..seingat aku kali terakhir g zoo ermmm..5 tahun yg lepas..n aku tgh preggy 2 bln..2nd baby..time tu togetder2 dgn member Ratuhati..
Anak aku sangat la xcited bila bwk ke sini..tp lom abis satu tawaf zoo tu si along dh merengek sakit kaki..aduuss..spoil btol la..so nak x nak angkat kaki la cari pintu keluar..tp dlm sakit2 kaki tu sempat jgk request ais cream...auta....angah ok je..tp pepaham je la bebudak..time camgini la nk terkencing la..nk cari toilet mmg payah la..so aku pakaikan aje pampers..sedar x sedar suar jeansnya basah..maybe sbb pee dia byk..almaklum ler peeing bdk 4 tahun..sib baik suar fazril ada..aku pakaikan aje..sudahnya dh mcm anak pelancung jepun dh aku tgk..
Fazril (adik) alhamdulilah x meragam..cuma kekadang dia rimas sbb panas..lgpon adik tgj x sihat..mulanya bintik2 merah..aku syak adik kena demam campak..sian adik..x encem la anak mama nie..comot....



Terbayang citer p.ramlee..dating kat zoo ngan cikgu rokiah..
Adik ngan stroller barunya..baru la luas nk beradu...

MIH n anak3nya..
Wit permata hati aku..
Dukung budak manja..sian adik demam campak..i'm  wearing palazzo..N selipar..huh...

Time nie syok..time 4 eat..berebut2..pekerja yg bg mkn rusa nie pon cm glamer je sbb pengunjung semua tgk dia kat luar pagar..
Harimau kumbang..tgh lalok..
Bdk merengek sakit kaki..maybe kasutnya dh ketat kot...
Anak pelancung jepun..sib baik muat tang pinggang..
Berani ini budak kasi kambing makan..
Masing2 dgn mood tersendiri.
Seronok tul..tp ada sdikit 'keterperanjatan' g tiba di kereta..mengucap panjang aku n MIH..rupa2nya kitaorg selamba je masuk ke dlm zoo tu tanpa MIH matikan enjin kereta..dgn kunci masih tergantung..astaga...sibbaik la x di curik dek org keta BFJ tu...bermakna 3 jam kitaorg kst dlm tu selama itu jgk la enjin keta idup!..gara2 MIH terkial2 nk bukak stroller..haha..baru la katakan..dh berjaya bukak tu..kitaorg menonong je masuk...careless toll...













1 ulasan:

Zie berkata...

Ya Allah, boleh jadi lagu tu? emm memang mengucap panjang, kalau zie pun mesti terkejut.. emm memanglahkan perkara yg tak diduga akan berlaku, alhamdulillah tak jadi apa2...

EEi seronok bawak anak2 tengok binatang, zie pun dok ajak abah dia nak gi zoo taiping. emm tak dak respon pun.. mungkin dihari bukan cuti2 sekolah kot... coz tak mau bersesak...

Puteri Sulong

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Puteri Ke Dua

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Putera Hati

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Recent Visitors

'Comel Lote Welcome Giveaway' (2nd Winner)

'Comel Lote Welcome Giveaway' (2nd Winner)
Ends On 6 Sept

Pregnancy Moment Contest (3rd winner)

CONTEST COTTON KURUNG - IDMA TEXTILE - (Saguhati)

CONTEST COTTON KURUNG - IDMA TEXTILE - (Saguhati)

1ST GIVEAWAY LOVELY MASHA (1st Winner)

"TUDUNG GIVEAWAY" (4th Winner)

"TUDUNG GIVEAWAY" (4th Winner)

Extreme Makeover From Kenitchiko (1st Winner)

Extreme Makeover From Kenitchiko (1st Winner)

Pertandingan: Apa Itu Kitar Semula?(1st Winner- Entri Bijak)

Melati Mirror Giveaway (Top 5 Winner)

Giveaway Mei 2011 (2nd Winner).

Magnolia Pert GiveAway (Lucky)

Contest : Saya Sayang Anak Perempuan Saya Kerana......... .;-) (saguhati)

"1st GiveAway by PinkUmmi"

"1st GiveAway by PinkUmmi"
Saguhati ke 5

contest : hepi besday daddy!!!

contest : hepi besday daddy!!!
Saguhati

CONTEST AKU DAN PAYUNG (3th Winner)

Giveaway | "love to look gorjes!" (4th winner Lulu)

GA - Setulus Ingatan

GA - Setulus Ingatan
Antara 20 Pemenang Bertuah

Peraduan Dunia Susu Ibu 2011 (9th Winner)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)

Kontest Menang Duit Raya (Winner random no.70)
NO70 – 1 Artikel Review bernilai RM40 di blog http://www.bluedianthus.com/

"Ummi Iman 1st Giveaway" (2nd Winner)

CONTEST : APA TEMA OUTDOOR U'OLLS? (1st Winner)

korang vote saya, saya kasi hadiah (1st Winner)

Anniversary Giveaway AzatieSayang (Pemenang Bertuah).

"Jowm Joint Bloglist Eyryn Bercerita !" (Top 10 bloglist)

Contest : Aku Mahu Jadi Ratu (saguhati)

GA My Little Secret - Fisher Price.(3rd Winner)